N. Gabijos Wolmer inicijuotas projektas „Laimingas vanduo“ vyksta nuo 2011 m., įgyja vis naujas formas ir skleidžia suvokimą, kad gamta yra gyva ir vanduo yra gyvas, tad verta ugdyti(s) pagarbų, nevartotojišką elgesį.
2016 metų pradžioje su džiaugsmu Lietuvos visuomenei, vaikų ir jaunimo ugdymo įstaigoms pristatėme naują socialinį kūrybinį projektą „Laimingas vanduo – laimingas žmogus“, kuriuo siekiame paskatinti aktyvesnį vaikų ir bendruomenių įsitraukimą pažinti, globoti ir švarinti artimiausius vandens telkinius.
Gamta tarsi motina – pati kantriausia ir geriausia mokytoja, švelniai vedanti, padedanti giliau suvokti ne tik mus supantį pasaulėvaizdį, bet ir savo vidinę sanklodą. Ypatingai svarbus mokymasis gamtoje – augančiam vaikui.
Pagrindinis projekto tikslas: ikimokyklinio ir mokyklinio amžiaus vaikų gamtojautos, gamtos pažinimo ir pilietiškumo ugdymas, gamtotyros ir meninio ugdymo gamtinėje aplinkoje pagrindu.
Projektas vyksta trimis etapais:
I etapas – ŽINAU Vaikai įsisavins žinias, praplės suvokimą, kad žmogus gamtą veikia ne tik veiksmais, bet ir žodžiais, mintimis, emocijomis. Domėsis ir kritiškai vertins įvairių šalių mokslininkų vandens savybių tyrimus, įrodančius vandens gebėjimą reaguoti, išsaugoti ir perduoti informaciją. Čia pasitelkiama, mūsų organizacijos „Gyvoji planeta“ išleista, Masaru Emoto knygelė vaikams “Žinia, kurią mums praneša vanduo”.
II etapas – GALIU Projekto dalyviai diskutuos ir suformuluos žinią, kurią nori perduoti vandeniui. Pažins, tyrinės ir globos artimiausią vandens telkinį. Taip ugdysis gamtojauta, aplinkosauginės nuostatos, pilietiškumas.
III etapas – KURIU Konkursas Žemės meno kūrybinė veikla – dėkingumo vandeniui ir žemei išraiška. Vaikai dalyvaus projektinėje veikloje, aktyviai planuos, organizuos ir visi kartu (įtrauks ir daugiau bendruomenės narių – mokytojų, tėvų) įgyvendins kūrybinį sumanymą.
Žemės meno kūriniai yra atliekami iš natūralių gamtinių medžiagų, gamtinėje aplinkoje, tai reikalauja susikaupimo, įsiklausymo – šiuo atveju svarbus yra ne tiek galutinis rezultatas, kiek veiklos principas, pats kūrybos procesas. Norėdami pristatyti projektą ir vaikų kūrybą, platesniam žiūrovų ratui, formuosime Žemės meno kūrinių fotografijų parodą, kuri keliaus plačiai po Lietuvą.
Projektui įsibėgėjus, jau galime pasidžiaugti gausiu dalyvių būriu – užsiregistravo net 103 ugdymo įstaigos iš įvairiausių Lietuvos vietovių. O entuziastingi dalyviai pasiruošę globoti netoliese esančius vandens telkinius: Jiesios, Kražantės, Obelies, Babrungo, Drevernos, Žvelsos, Ventos (Senventę) upes, Dailidės, Antrosios Dailidės, Ruškio ežerus, Ražės ir Karklės upelius, Draugystės parko, Dotnuvos dvaro ir Ozo parko tvenkinius, Vilktupio šaltinį ir dar daug kitų.
Smagu ir viltinga, kai į prasmingus, nesavanaudiškus projektus taip gausiai įsitraukia jaunieji, skatinami ir palaikomi supratingų pedagogų.
Palaikydami veiklos tęstinumą, galime matyti, kaip darnos, jautrumo ir meilės pripildyta gamtos ir žmogaus santykio vizija tampa tikrove.
Plačiau apie projekto eigą: http://laimingasvanduo.lt/socialinis-kurybinis-projektas-laimingas-vanduo-laimingas-zmogus/