Pasibaigus projektui smagu dalintis jo rezultatais. Viena svarbiausių Erasmus+ projekto „Video game for moral education and STEAM development“ (MORALSTEAM) dalių – tyrimas mokyklose, kuris buvo vykdomas dviem etapais.
Pirmame etape dalyvavo tik mokiniai, tikslinė grupė – 10–14 metų vaikai.
Tyrimo tikslas – išsiaiškinti respondentų nuomones vaizdo žaidimo kūrimui ir pasiūlymus tobulinimuisi dorinio ugdymo ir STEAM ugdymo srityse. Taip pat buvo siekiama sužinoti apie vertybes, kurios sudaro vaikų charakterio pagrindą, kad suprasti, kuo jie vadovaujasi savo sprendimuose ir kaip elgiasi situacijose (spręsdami moralines dilemas). Tyrimas buvo atliekamas naudojant internete paskelbtą apklausą trijose šalyse (Lietuvoje, Italijoje ir Bulgarijoje). Lietuvoje tyrime dalyvavo 303 mokiniai.
Apklausa buvo atliekama elektroninėje erdvėje, nuoroda į apklausą buvo išsiųsta trims mokykloms. Apklausos rezultatai parodė, kad vaikams vertybės, kaip pagrindinės žmogiškosios savybės, yra labai svarbios, o jų susidomėjimas STEAM yra akivaizdus, Įdomiausios vaikams pasiūlytos STEAM temos yra susijusios su robotika, dronais, antriniu žaliavų panaudojimu, sveiku gyvenimo būdu ir klimato kaita. Vaikus labiausiai domina menai, technologijos, programavimas, požiūris, sprendžiant situacijas (moralines dilemas), yra teigiamas. Svarbiausia STEAM problema, kurią Lietuvos jaunimas nori išspręsti, yra susijusi su rūpinimusi gamta (ekologija, klimato kaitos mažinimas), atradimais/išradimais (įskaitant kompiuterinio žaidimo kūrimą).
Antro etapo tikslas – ištirti mokinių bendrųjų kompetencijų augimo kitimą panaudojus MORALSTEAM žaidimą. Lietuvoje tyrime dalyvavo 10-14 metų vaikai, viso 225. Tyrimas atliktas naudojant internete paskelbtą apklausą trijose šalyse (Lietuvoje, Italijoje ir Bulgarijoje). Apklausa buvo parengta elektronine versija ir išsiųsta trims mokykloms, atsiuntus nuorodą į apklausą. Gautų duomenų rezultatai parodė, kad MORALSTEAM žaidimas yra potencialiai veiksmingas sprendžiant moralines dilemas ir mokantis tam tikrų vertybių. MORALSTEAM žaidimas mokiniams yra naudingas. Naudingiausias yra pozityvios asmenybės formavimui, socialinių santykių bei skaitymo įgūdžių gerinimui, bei, kad yra teigiamas požiūris į tolesnį žaidimo naudojimą siekiant įgyti tam tikrų vertybių ir spręsti moralines dilemas.
Antrame etape taip pat buvo atliktas mokytojų tyrimas.
Tikslinė grupė buvo mokyklų pedagogai. Tyrimas atliktas trijose šalyse (Lietuvoje, Italijoje ir Bulgarijoje). Tyrimo tikslas – ištirti mokinių bendrųjų kompetencijų augimo pokyčius po žaidimo. Lietuvoje tyrime dalyvavo 15 pedagogų. Tyrimas atliktas naudojant internete paskelbtą apklausą. Tyrimo rezultatai parodė, kad žaidimo naudojimas klasėje yra labai efektyvus ir naudingas bei, kad žaidimas turi potencialą ateityje būti naudojamas kaip ugdymo proceso dalis.
Daugiau informacijos apie tyrimą visosų šalių partnerių mokyklose – atsikiruose failuose.
MORALSTEAM tyrimas mokyklose Lietuvoje – PDF
MORALSTEAM Research Report All Partners Partner language – PDF
Moralsteam Research Report All Partners EN – PDF
Parengė projekto vadovė Loreta Valuckienė