Asociacija „Gyvoji planeta“ ir kompiuterinis žaidimas MORALSTEAM Švietimo pažangos asamblėjoje.

Asociacija „Gyvoji planeta“ 2022 m. birželio 1 d. dalyvavo ŠVIETIMO PAŽANGOS ASAMBLĖJOJE, kurioje pristatė kompiuterinį žaidimą MORALSTEAM, sukurtą pagal Erasmus+ projektą „Video game for moral education and STEAM development“.
Džiaugiamės, kad galėjome pristatyti unikalią priemonę mokykloms ir kad buvome vieni laimingųjų iš 41 patekusių į šį renginį – pirmą kartą savo projektą galėjome pristatyti prezidentūroje, kur ir vyko šis renginys.
Dalyvavome keturiese: asociacijos “Gyvoji planeta” atstovė, projekto partnerio UAB “Tag of Joy” atstovė ir du asocijuoto partnerio “Vilniaus Antakalnio progimnazija” mokiniai.

Žaidimą pristatėme Unikalaus ugdymo turinio grupėje. MORALSTEAM žaidimas unikalus pirmiausia dėl savo turinio – jame apjungiamas dorinis ugdymas su STEAM temomis. Žaisdami vaikai daro pasirinkimus, susijusius su sveika mityba, tvarumu, susipažįsta su šiuolaikinio mokslo laimėjimais, mokosi atrasti žvaigždynus, susipažįsta su M.K.Čiurlionio paveikslais ir pan., o už pasirinkimus gauna taškus – dorybes. Dorybės yra trumpai aprašytos pačiame žaidime, o taip pat jų aprašymai surinkti į Dorybių enciklopediją, kurią galima atskirai atsisiųsti ir naudoti kaip atskirą ugdomąją priemonę. Enciklopedijoje surinkta įvairių žinomų ir mažiau žinomų žmonių išmintis, kuri kaip atsakymai į vaikams rūpimus klausimus.
Žaidimas unikalus taip pat ir tuo, kad prie jo kūrimo prisidėjo vaikai. Pernai visų projekto šalių (Lietuvos, Italijos, Bulgarijos) 11-14 metų mokiniai dalyvavo tyrime, kuriame buvo klausiama apie jiems aktualias STEAM temas, galimas situacijas žaidime bei, kaip jie supranta dorybes. Šiemet tie patys mokiniai galėjo testuoti žaidimą ir jį įvertinti. Vaikai pristatyme minėjo, kad jiems buvo labai įdomu prisidėti prie šios priemonės kūrimo, kad žaidimo STEAM temos aktualios jų amžiaus vaikams, kad lengva mokytis žaidžiant žaidimą tokių dalykų kaip dorybių bei kaip elgtis įvairiose situacijose, kaip bendrauti šeimoje, su bendraamžiais, mokytojais, kaip tyrinėti meną ir daug kitų įdomių dalykų.

Vaikai pristatyme taip pat pažymėjo, kad žaidimą galima žaisti įvairiose pamokose – dorinio ugdymo, nes žaidžiant mokomasi apie dorybes, sprendimų pasirinkimą, lietuvių kalbos – nes jame daug skaitymo, gamtos pažinimo – nes sužino apie vandenynus, žvaigždynus, dailės – nes sužino apie M.K.Čiurlionio paveikslus.
Žaidimo kūrėjų atstovė patvirtino, kad kompiuterinis žaidimas – tai puiki šiuolaikinė ugdymo priemonė, leidžianti apjungti disciplinas, vaikams patraukli, motyvuojanti, žaidžiant lengviau pasisavinama informacija. Ji mano, kad šiuolaikiniai vaikai galėtų mokytis žaisdami visose pamokose.
Parengė Loreta Valuckienė